20.6.10

istimewa hari bapa.

rusli bin ibrahim
orang kampung.
anak orang kl.


abah oo abah,
kalau dulu abah tak bagi kayuh basikal tepi jalanraya,
iwan mengamuk, marah.
kini, iwan berlumba atas lebuhraya.
kalau dulu abah panjat bukit blkg rumah, ade hutan.
iwan mengamuk, marah.
kini, iwan askar hutan.
kalau dulu abah tak bagi iwan mandi sungai gombak,
iwan mengamuk, marah.
kini iwan dah berenang di pantai berombak.
kalau dulu kene tipu gambar abah photoshop pergi perang,
kononya platoon commander perang dunia ke-2,
iwan jeles, marah, bangga.
kini iwan dah pon jadi platoon commander,
kalau dulu abah suka layan lagu broery,
iwan tak suke, marah.
kini berhembus angin malam hary-hary.

kalau abah orang kampung,
iwan pon orang kampung.:)

maaf atas segala kesalahan iwan tehadap maa dan abah. iwan banyak menjadi anggota rebel dengan ngoh dulu. Sekarang iwan faham, kalau abah benarkan segala yang iwan nak, mungkin xdapat merasai nikmat yang iwan nak tu kini dan selamanya..=)

selamat hari bapa,

anak askarmu,
iwan.

11 comments:

  1. =) kasih seorang ibu dan ayah tiada bandingan.

    ReplyDelete
  2. perghhhh suwitt gila amad. *tak caya. o_o

    ReplyDelete
  3. nk syg abah n maa jgk la
    hik3
    dlu abah x marah iwan main masak2 kan ngan ank cg sblh umh
    hahaha

    ReplyDelete
  4. cei..patutla ramai kuar air mata..shit Iwan aku dah la jauh baca pulak benda ni lagila aku omsickkkkkkkk aaaaaaaaaaa :''''''''(

    ReplyDelete
  5. osya, jgnla gitu...
    ni entry zaman bile...
    haaa, tgk gmbr abah..tu kat adelaide kot..=)
    kan dekat ngan queensland..:P

    ReplyDelete